Solicitare Informații de Interes Public – Legea Nr. 544/2001

 

Legea 544/2001

Norme metodologice de aplicare a legii 544/2001

 

PERSOANE DESEMNATE PENTRU IMPLEMENTAREA LEGII NR.544/2001

Georgiana Serghie
- Purtător de cuvânt – pentru relația cu mass-media

Tel: 0244 544 356;  e-mail:  tele@prahova.insse.ro

Formular pentru solicitare în baza Legii nr.544/2001    

 

Modalităţi de contestare a deciziei autorităţii sau a instituţiei publice

În cazul în care o persoană consideră că dreptul privind accesul la informațiile de interes public a fost încălcat, aceasta se poate adresa cu reclamație administrativă conducătorului instituției.
Persoana care se consideră vătămată în drepturile sale poate depune reclamația administrativă în termen de 30 de zile de la luarea la cunoştință a refuzului explicit sau tacit al angajaților din cadrul instituției.
În cazul în care reclamația se dovedeşte întemeiată, răspunsul la aceasta se transmite solicitantului care se consideră lezat în termen de 15 zile de la depunerea reclamaţiei administrative. Acest răspuns va conţine informaţiile de interes public solicitate iniţial şi, de asemenea, va menţiona sancţiunile disciplinare aplicate în cazul funcţionarului vinovat, în condițiile legii.
Solicitantul care, după primirea răspunsului la reclamaţia administrativă, se consideră în continuare lezat în drepturile sale prevăzute de lege, poate face plângere la Secţia de Contencios Administrativ a Tribunalului Prahova, în termen de 30 de zile de la expirarea termenelor prevăzute la art. 7  din Legea nr. 544/2001.
Model de reclamație administrativă I - raspuns negativ  
Model de reclamație administrativă II - nu s-a raspuns in termen  

 

Lista cu documente de interes public  

 

Raport anual de aplicare a Legii nr.544/2001